Sturz Pedagogy

Pedagogia STURZ a fost dezvoltată începând cu anul 2007, prin contribuţia a mii de copii, părinţi şi profesionişti în domeniul educaţiei, psihologiei şi psihiatriei, al căror scop principal este oferirea unor soluţii educaţionale care să completeze educaţia din familie, de la grădiniţă sau de la şcoală cu abilităţile de viaţă necesare fiecărui copil pentru a trăi fericit.

După ce cunoaştem nevoile de dezvoltare ale participanţilor la cursurile noastre, creăm un plan educaţional cu obiective periodice, care completează educaţia din familie, de la grădiniţă sau de la şcoală. Descoperim împreună elementele care pot fi îmbunătăţite sau reintegrate şi ne asumăm responsabilitatea comună de a transforma obiectivele în acţiuni şi acţiunile în rezultate.

Premisele Pedagogiei STURZ:

  1. Cu toții suntem ființe spirituale. Ne unește un scop comun, împărtășim resurse și învățăm unii de la alții.
  2. Copiii întră în viața noastră pentru a ne facilita evoluția. Orice provocare primită în relația educator- copil, părinte- copil ne aduce la suprafață nevoi proprii de evoluție.
  3. Adultul devine factor de sprijin pentru copil în primii ani de viață, cu resurse materiale și spirituale și permite explorarea securizantă. Pe măsura ce copilul crește, adultul asistă la afirmarea misiunii copilului în această viață și evoluează prin prisma experiențelor de viață ale propriului copil. Copilul devine ghid în evoluția părintelui.
  4. Sistemul familial se regăsește în toate aspectele vieții. De felul în care copilul își formează percepția despre familie depinde calitatea relațiilor pe tot parcursul vieții sale. Modelul familial din familia de origine va fi preluat în toate celelalte medii de viață ( grădiniță, școală, viață profesională, grup de prieteni, propria familie). Sistemul familial cuprinde: valori, drepturi, responsabilități, viziune, principii, nevoi, comunicare, sentiment comunitar, reguli, rutină, respect.
  5. Cu toții ne dorim să trăim fericiți. Fericirea noastră depinde de identificarea și îndeplinirea propriei misiuni în această viață. Educația pentru viață cuprinde totalitatea mijloacelor prin care o ființă umană descoperă și aplică propriile resurse pentru a-și îndeplini misiunea în viață.
  6. Copilul intră în această viață cu o moștenire proprie. De felul în care îi facilităm integrarea acestei moșteniri depinde identificarea sensului propriei vieți.
  7. Suntem canale de evoluție celor cărora le dăm naștere iar alegerile noastre de astăzi au impact asupra viitoarelor generații.

Educație pentru copii prin educarea aduților

Educația copiilor din centrul nostru începe cu programele special concepute pentru părinți și viitori părinți. Prin activitățile Centrului STURZ, sprijinim familiile din România să-și creeze sisteme familiale armonioase. Noi credem că valorile pe care le primești în familia de origine, împreună cu modelul de viață care ți-a fost insuflat, le transmiți în toate celelalte medii de viață ( la școală, comunitate, propria familie). De aceea, este important, ca adult, să conștientizezi cum te-ai format ca părinte și care sunt valorile care te definesc, înainte de a avea proprii copii.
Educația în centrul nostru pornește de la adulți, părinți sau viitori părinți. De felul în care părintele se dezvoltă și se pregătește pentru meseria de părinte, depinde calitatea educației copiilor.
În paralel cu participarea părinților la cursuri, copiii sunt înscriși în programe concepute pentru antrenarea și dezvoltarea abilităților de viață corespunzătoare fiecărei etape de creștere, de la 5 luni până la 18 ani.

Click aici pentru cursuri adresate părinților:

Metoda: Învăţarea experienţială prin conectare şi integrare

Învăţarea experienţială

Noi creăm experienţa de neuitat în care copiii simt în primul rând o stare de relaxare şi detaşare, pentru ca, în a doua etapă, să aibă mintea pregătită pentru învăţare. Cum se produce învăţarea? După ce am pregătit cadrul fizic, copilul îşi alege materialul şi utilitatea pe care doreşte să i-o confere, însă pentru a crea utilităţi obiectelor din jur, descoperim că avem nevoie de informaţie pe care apoi să o punem în practică, să o testăm, să o modificăm şi să eşuăm până reuşim! Fiecare participant învaţă în funcţie de propria experienţă pe care este asistat să şi-o creeze.

Conectare

Lecţiile pe care nu le uiţi niciodată în viaţă sunt cele care au implicat emoţii, stări şi sentimente puternice faţă de cineva sau ceva. Conectarea în cadrul cursurilor noastre este faţă de tine însuţi şi faţă de oamenii şi obiectele din jur. Fiecare stare a mea şi a celorlalţi contează pentru o experienţă de învăţare de neuitat. De aceea, participanţii spun adesea că, în timpul cursului, intră parcă într-o altă lume în care timpul se opreşte sau capătă o altă amploare şi atinge spaţii temporale nebănuite.

Integrare

Un trio perfect al învăţării noastre este corp-suflet-minte. Învăţarea începe cu mişcarea care trezeşte şi implică, transmiţând o stare de care se agaţă o informaţie. Învăţarea nu se întâmplă în timp ce stăm liniştiţi. Pentru integrarea oricărei informaţii corpul are nevoie de mişcare şi semnificaţie, dată de anumite stări sau emoţii pe care fiecare le percepe în timpul învăţării. Se întâmplă astfel ca la sfârşitul unui curs, participanţii să nu-şi găsească cuvintele pentru a-ţi spune ce au făcut, dar cu siguranţă sunt capabili să arate prin propriul corp!