Prin Programul Inventors, copiii își descoperă și dezvoltă 4 puteri:
- Puterea gândirii
- Puterea comunicării
- Puterea emoțiilor
- Puterea lucrului în echipă
Puterea gândirii
Copiii învață prin proiecte tematice de câte 8 săptămâni fiecare, având astfel ocazia de a explora și aprofunda în mod practic informațiile obținute, realizând invenții, construcții, colaje, experimente, prezentări, jucării și jocuri. După ce descoperă o noutate despre lumea înconjurătoare, este invitat să aplice printr-un proiect, pentru a testa diferite ipoteze pe care le formulează singur sau cu ajutorul grupului. În felul acesta, creierașul copilului este implicat în procese complexe de gândire și are suficient timp să proceseze informația și să creeze noi conexiuni. Copilul este încurajat să întrebe, să probeze, să greșească, să compună, să descompună, să combine, să dezmembreze, să analizeze, să facă statistici, să identifice modele, să-și asume responsabilitatea și să găsească soluții. Evidențiem comportamentele sănătoase de gândire și le repetăm în mod constant, până când se transformă în obișnuință și devin resursă pentru copil în orice alt mediu, contribuind la sporirea curiozității, capacității de învățare și a rezolvării problemelor complexe.
Puterea comunicării
Abilitatea de a formula un mesaj și de a-l transmite cu claritate este esențială pentru copiii care se pregătesc sau sunt deja la școală.
Ultima etapă a unui proiect constă în susținerea unei prezentări. Copiii își pregătesc mesajul și îl comunică folosind propoziții complete. Este încurajată exprimarea propriului punct de vedere și apreciată descoperirea unică a fiecărui copil. În cadrul cursului, sunt exersate abilități de comunicare asertivă între colegi, într-un spirit colaborativ și respectuos. Încurajăm limbajul prietenos și sincer.
Puterea emoțiilor
Bunăstarea unui copil este strâns legată de abilitatea acestuia de a-și recunoaște emoțiile și de a le exprima. Fiecare întâlnire are un moment special adresat acestei nevoi. Copiii își îmbogățesc limbajul emoțional, folosind cuvinte care să descrie emoții, stări, sentimente și descoperă ce pot face în anumite situații dificile; cum să ceară sprijin, cum să se protejeze și cum să primească un mesaj. Descoperă în plus cum să-și trăiască emoțiile și cum și la ce le pot fi utile.
Puterea lucrului în echipă
Lucrând în echipă, un copil descoperă că aparține unei comunități și poate pune resurse în comun pentru a realiza un proiect. În felul acesta, copilul își dezvoltă abilitatea de a coopera, de a ține cont de nevoile personale și ale celor din jur și de a formula soluții bune pentru întregul grup. Reușește să-și facă prieteni, să găsească și să ofere sprijin atunci când este nevoie.
Copiii au abilitatea înnăscută de a inventa, iar noi putem să-i călăuzim în a-şi fructifica acest dar al vieţii. În cadrul acestui program, copiii reinventează şi inventează orice îşi doresc. Cunosc lumea prin ochiii inventatorului şi culeg informaţii, în general din natură, pentru a se inspira în propria muncă.
Programul Inventors este construit pe 4 piloni:
– neuroștiințele, cu scopul de a antrena inteligența. Folosim un serie de aplicații, menite să antreneze atenția, memoria, gândirea complexă, calcularea rapidă, asocierile spontane, identificarea unui model care se repetă și procesarea informației.
– psihologia copilului, cu scopul de a răspunde nevoilor socio-emoționale ale copiilor. Este deosebit de util copiilor să-și recunoască emoțiile, să le exprime, să-și facă prieteni, să se integreze într-un grup, să-și asume responsabilități și să aibă curajul de a crește. Lucrăm cu cele 4 nevoi ființiale din psihologia adleriană: să fii conectat, să fii fapabil, să contezi și să ai curaj.
– module de cultură generală, pentru a aduce informația la îndemâna copiilor. Fiecare experiență la curs este WoW! pentru copil, deoarece aducem a îndemâna lor ce este mai atractiv și captivant din fiecare domeniu de cultură de general. Scopul este de a crea, încă de mici, amintiri timpurii pozitive, pe care să le asocieze cu studiul unei teme. În felul acesta, când se vor întâlni ulterior la școală cu diferite materii, vor avea deja o receptivitate mult mai mare.
– învățarea experiențială prin conectare și integrare, pentru a crea un mediu educațional cât mai natural și accesibil. Teoria este importantă, însă are nevoie de consolidare în practică. Copiii au o deschidere fantastică de a învăța cu întregul corp, în mișcare, în sunet, în culori, forme și reprezentări autentice. Modelăm cursul și atsmofera în funcție de inteligențele predominante ale copiilor, dispoziția de moment, curiozități exprimate, astfel încât, la sfârșitul zilei, copilul să fi evidențiat și mai mult din resursele personale.
Fiecare copil are propriul plan educațional:
Un aspect important al programului, foarte apreciat de părinți, este colaborarea în ceea ce privește realizarea planului educațional personalizat. Obiectivul pentru dezvoltarea copilului este ales ca urmare a unei perioade de observare, testare și feedback atât din partea facilitatorilor cât și din partea familiei. Pentru îndeplinirea unui singur obiectiv (o abilitate de viață) lucrăm între 2 și 6 luni, uneori chiar mai mult.
Copiii cu vârste cuprinse între 5 şi 8 ani participă o dată pe săptămână, în sesiuni de 2 ore cu o pauză de 10 minute, timp de 30 de luni. Sunt 120 de sesiuni structurate în 15 teme de cultură generală, care cuprind cele mai atractive și utile informații din fiecare domeniu și știință a vieții.
Vă invităm cu mare drag și multă încredere să descoperiți oportunitatea acestui program! Copiii pur și simplu adoră să creeze!
Eveniment pentru părinți 17-18 februarie
Un răspuns