NeuroConnect by STURZ

“Orice experiență de la Centrul STURZ este pentru oricine este pregătit să se descopere pe sine, să experimenteze viața într-o comunitate, să primească oglindiri dintr-un grup, resurse noi, să se provoace și să iasă din zona de confort.” – Adina Benghea, director educațional și cofondatorul centrului STURZ.

Așadar, luăm în calcul cuvintele Adinei când ne gâdim la ce înseamnă programul NeuroConnect, indiferent de categoria de vârstă la care alegem să participăm:

NeuroConnect pentru părinți și copii mici – 0-3 ani (Aici copilul este însoțit de părinte.)

NeuroConnect – 3-6 ani (preșcolarii)

NeuroConnect & Lidero – 6-14 ani (școlarii mici și mari)

În cazul fiecăreia dintre cele 3 categorii, există mai multe grupe cu vârste, nevoi și activități diferite, așadar, aici copilul are parte de un PROGRAM PERSONALIZAT în cea mai potrivită grupă pentru el. Totodată, dacă este nevoie, există și cursuri de “1 la 1” unde facilitatorul educațional lucrează individual cu copilul.

 

!! CHIAR ACUM EXTINDEM GRUPELE NEUROCONNECT PENTRU ȘCOLARII MICI ȘI MARI așa că vă invităm la înscrieri!

 

De ce să particip?

Pentru că recunoștem evoluția copiilor din program zi de zi și rezultatele lor remarcabile, ne este tare greu să comprimăm în câteva cuvinte motivele și beneficiile pentru care cineva nou ar alege să participe la cursuri, dar ne străduim. 😊

Pe scurt, NeuroConnect pentru școlari și preșcolari îi sprijină pe copii să se dezvolte armonios, să-și întărească abilitățile de învățare, în timp ce rămân creativi, încrezători și flexibili. Adesea, copiilor li se cere să asculte, privească, scrie sau citească, cu mult focus pe latura cognitivă și mai puțin le este antrenat întregul corp pentru învățare și explorare. Dar există o strânsă legătură între dezvoltarea motrică a copilului și performanța școlară. Iar aici ajutăm copilul să:

  • să-și dezvolte abilități de leadership și antreprenoriat;
  • să-și descopere tipul de inteligență predominantă și propriile capacități;
  • să-și definească propriul stil de învățare și să-și dezvolte strategii de învățare eficientă;
  • să se descopere și să cunoască ce li se potrivește în viață;
  • să-și dezvolte abilități transferabile (comunicare, organizare, coordonare, negociere, investigare, prelucrarea datelor etc);
  • să-și întărească încrederea în sine;
  • să exerseze comunicarea în public;
  • să-și creeze planuri de acțiuni pentru îndeplinirea obiectivelor personale, școlare;
  • să învețe mai repede;
  • să fie mai orientați spre obiectiv;
  • să gândească critic și creativ pentru a găsi soluții;
  • să-și gestioneze emoțiile.

În cadrul programului copiii și părinții lor primesc resurse de la facilitatorii noștri educaționali, iar pe lângă cursurile propriu-zise, periodic au loc întâlniri de feedback și consiliere între facilitatorul de la clasă și părinți, unde sunt oferite informații despre evoluția copilului și sunt propuse planuri de acțiune atât la clasă cât și acasă – pentru că ne dorim ca activitățile, învățăturile și bunele practici să fie preluate de la Centru și duse acasă, în comunitatea de la școală, în grupul de prieteni din cartier… Iar pentru toate acestea este nevoie de o echipă puternică: părinte-copil-facilitator educațional.

O dată ce alegeți Centrul STURZ ca partener educațional în dezvoltarea echilibrată a copilului dumneavoastră, urmează mai multe schimbări pentru că aici copilul are șansa să se dezvolte și să învețe să aplice cele mai bune deprinderi pentru viața întreagă ce îl așteaptă. Poate este puțin vag să spunem că munca noastră presupune să răspundem nevoilor copilului, deși chiar așa e! Dar, să dăm câteva exemple concrete cu ce facem în acest program:

1 – Încurajăm dezvoltarea psihomotrică

Educația psihomotrică asigură premisele creșterii și dezvoltării armonioase a copilului. Psiho și motric – practic antrenăm creierul și corpul în același timp. Prin psihomotricitate copilul reușește să își formeze o imagine asupra corpului său, conștientizează timpul, spațiul, percepe echilibrul, mișcările complexe, exersează deprinderile motrice de bază precum mersul, alergatul, aruncatul, săritul și cățăratul, își perfecționează viteza, rezistența, învață să își adapteze forța precum și îndemânarea, dar învață și cum să își dezvolte limbajul, cum să gândească critic și cum să își exprime și gestioneze emoțiile.

Un element indispensabil în dezvoltarea copilului este propriul corp. Astfel, evidenţiem rolul important pe care îl joacă percepţia schemei corporale. Oamenii se manifestă în mediu prin intermediul propriului corp, acesta fiind instrumentul conştinţei de sine care implică 3 tipuri de relaţii:

  • relaţia cu sine
  • relaţia cu cei din jur
  • relaţia cu mediul

 

2 – Modelarea caracterului

În paralel cu psihomotricitatea, ajutăm copilul să se identifice pe sine și în interiorul corpului, să descopere o imagine sinceră și reală despre el însuși, să își recunoască, înțeleagă și exprime emoțile, trăirile, simțirile. Iar în cazul comportamentului necooperant care poate fi privit ca hiperactivitate, extratimiditate sau altele, descoperim sursa acestui comportament și acționăm în funcție de acea nevoie pentru a aduce conștientizări, schimbări sănătoase și într-un final, echilibrul – piatra de temelie pentru o viață fericită.

 

3 – Relaționarea cu ceilalți

Cu o stimă de sine echilibrată, cu gestionarea propriilor emoții și cu deprinderile psihomotrice la pachet, copilul interacționează cu ușurință cu ceilalți, lucrează bine în echipă și în grup, dezvoltă altruismul, compasiunea, dorința de întrajutorare.

De asemenea, școlarul învață să ceară, să primească și să ofere ajutor. Învață limitele, ce este și ce nu este permis în interacțiunea cu ceilalți, exersează răbdarea și autocontrolul, este încurajat să asculte și să vorbească în public, să împartă și să facă schimb cu colegii și să înțeleagă în general ce efect au acțiunile lui pentru toți ceilalți.

 

3 – Dezvoltarea cognitivă

 

De fiecare dată când suntem expuși unei situații și experiențe noi, creierul nostru se dezvoltă. Prin seriile de exerciții, jocuri și activități pe care le propunem, copilul învață despre sine și despre ce este în jur, își dezvoltă cunoștiinele generale, reușește să urmărească secvențialitatea unui proces, dezvoltă spiritul critic, dar și curiozitatea pentru a descoperi mai mult, mai profund, iar atunci se formează conexiuni neuronale noi.

 

 

 

4 – Dezvoltarea creativității

Activitățiile noastre artistice – fie ele pictură, modelaj, decupaj, craft-uri dintre cele mai diverse – încurajează dezvoltarea creativității dar este și o metodă excelentă pentru exprimarea emoțiilor. În plus, în timpul lucrului cu mâinile, facilităm dezvoltarea motricității fine și grosiere, deprinderile de bază, flexibilitatea mâinilor și îndemânarea și lucrul manual. Prin activitățile practice, activăm sfera cognitivă în găsirea de noi soluții pentru confecționarea obiectelor, povestim despre ele, facem schimb de idei, ne dezvoltăm cultura generală și socializăm. Sau în alte cazuri, lucrăm cu mâinile dar nu vorbim, ci folosim fundaluri sonore și trezim emoții prin muzică.

 

De ce este importantă această etapă în dezvoltarea copilului?

Această perioadă este o adevărată provocare pentru copii și părinți. Odată cu mersul la școală, apar inevitabil noi sarcini și responsabilități specifice vieții de elev, care adesea schimbă dinamica unei familii și au un impact semnificativ asupra dezvoltării copilului.

Astfel, copiii trec prin etape solicitante: acomodarea cu un mediu nou de învățare, gestionarea emoțiilor și a timpului de pregătire pentru diferite teste și evaluări, la care se adaugă toate provocările preadolescenței și adolescenței, relațiile cu părinții, prietenii, noi pasiuni și preocupări care concurează cu timpul dedicat școlii.

Un feedback pe care îl primim adesea de la părinți și copii este că nu au înțeles lecția din clasă sau că au rămas cu multe neclarități și au nevoie de suport la efectuarea temelor sau de meditații. Mergând în această direcție, luăm din responsabilitatea, încrederea și pregătirea pentru viață a copilului.

Alternativa pe care o propunem este să-i antrenăm pe copii să folosească orele eficient, să adreseze întrebări în clasă și să aibă încredere în ei.

Un alt aspect important este semnificația pe care copiii o oferă întâmplărilor din jurul lorCe înțeleg despre ei atunci când iau o notă slabă, când sunt respinși de grupul de copii, când le este foarte dificil să învețe la o materie sau când se confruntă cu un mare trac la testări și evaluări? Se poate ca dintr-un astfel de episod, copilul să decidă că nu-i va mai plăcea niciodată o materie sau că nu este suficient de bun, competent, demn de apreciere, sau orice alt adevăr limitativ.

Un scenariu diferit este acela în care îi oferim copilului contextul special pentru a regândi semnificația întâmplărilor din viața lui, într-o manieră sănătoasă pe termen lung. Între a spune că nu sunt bun la ceva și a decide că, de această dată, nu m-am pregătit suficient sau sunt în perioada de învățare, este o diferență majoră de percepție care contează tot mai mult în viața copilului.

 

Cum acționăm?

 

 

Metoda pe care o folosim este învățarea experiențială prin conectare și integrare și presupune: 

 

 

 

  • Momente de introspecție și autoanaliză
  • Momente de identificare și exprimare a emoțiilor și sentimentelor
  • Provocări individuale și de echipă (coordonare, reprezentare, comunicare, negociere, persuasiune, lucru în echipă)
  • Activități de stimulare a gândirii critice și creative pentru generarea soluțiilor
  • Mișcare și exprimare corporală
  • Activități specifice antreprenoriatului (drumul de la nevoie-idee-resurse până la produs, cash-flow-echipă și sustenabilitate) și aplicarea practică a informațiilor.

 

Curusurile programului NeuroConnect pentru școlari și preșcolari au loc o dată pe săptămână. Pentru mai multe detalii ne puteți contacta la 0752110302 și consilier@sturz.ro.

Dacă ți-a plăcut articolul, împărtășește-l și cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.