Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the popup-with-fancybox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/traini48/domains/sturz.ro/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/traini48/domains/sturz.ro/wp-includes/functions.php on line 6114
Despre jucăriile copiilor noștri - Centrul STURZ

Despre jucăriile copiilor noștri

Stai preț de câteva minute și doar observă camera copilului sau spațiul unde se joacă, unde are cele mai multe jucării. Cum sunt acestea? Care material predomină? Plastic, lemn, hârtie, carton? Există cumva pietricele, nisip, alimente, textile? Lichide, solide, moi, tari?

Așează-te exact așa cum stă copilul tău, la înălțimea lui, în funduleț sau culcați și observați. Privește în jur. Ce vezi? Cum arată lumea din acel loc? Ce simți la atingere? Ce miroși? Ce reușești să prinzi în mână?

Alege la întâmplare 5 jucării cu care copilul vostru s-a jucat cel mai des în ultimele luni. Folosește-le timp de 5-10 minute. Ce descoperi? Ce funcții au și cum sunt ele de folos copiilor?

Acum, imaginează-ți că ai venit recent pe această lume și că dorești să o cunoști, să o descoperi și să te acomodezi cât mai ușor. Ce ți-ar face această sarcina mai ușoară? De ce ai avea nevoie să explorezi?

În primii ani de viață, copilul are nevoie să fie cât mai în contact cu natura și cu elemente din natură și cât mai puțin cu plastic și cu jucării artificiale (care imita într-un mod fals natura, sunetele, culorile, texturile și limbajul).

De ce să primesc un coș cu fructe și legume din plastic, când pot primi același coș cu legume și fructe naturale?

De ce să mă joc cu instrumente muzicale care cântă singure, doar apăsând pe un buton, când aș putea cânta la o tobiță, un pian, cu un maracas sau un simplu clopoțel?

De ce toate jucăriile miros a plastic sau a igienizant? Cum este să simt lemnul, piatra, pământul, făina, apa, nisipul, iarba, orezul, fasolea?

Ce pot crea cu o păpusă cu picioare lungi și subțiri din plastic și cum o simt când o îmbrățișez? Ce este diferit la o păpușă din material textil, suficient de groasă încât să o simt când o cuprind cu mânuțele mici?

Copilul are nevoie să descopere diferite utilități ale materialelor, să învețe cu toate simțurile și să poată progresa prin găsirea unor noi utilități și prin combinarea lor. Cât este mic și se joacă cu o multitudine de materiale, învață despre majoritatea fenomenelor, forțelor, proceselor și pune bazele gândirii și învățării independente.

În plus, materialele din natură îi transmit copilului o energie aparte. Sunt încărcate cu vibrația vieții și se modifică în timp, iar acesta este un proces pe care copilul îl observă, învățând astfel despre viața sa pe acest Pământ.

Camera copilului ar putea să aibă:

  • Una, două plante la îngrijirea căreia și copilul să înceapă cât mai timpuriu să contribuie
  • Lumină naturală cât mai mult
  • Geamul deschis când este posibil pentru a auzi sunete și chiar zgmotote de afară (și din asta poate învăța foarte multe, de la greierași până la sirene și motoare)
  • O cutie cu materiale supriză, schimbate la 2-3 săptămâni, din care copilul să poate crea singur și împreună cu părinții ( ex.: boabe, textle, fermoare, carioci, hârtie, roci, scoici etc)
  • Un spațiu de creație, de tip proiect, unde copilul lucrează constant (o pânză pe care să picteze, un puzzle , cuburi de construit, un tren de montat etc)
  • Jucării puse la îndemână și la vedere ( să le vadă de la înălțimea lui și să le poată lua și pune la loc)
  • Cutii pentru depozitarea jucăriilor, despre care copilul să știe
  • Covoraș mic, dacă este posibil doar parchet, fără mochetă (parchetul se întreține mai ușor decât covorul, iar pentru a nu-i fi rece la funduleț se găsesc numeroase soluții)
  • Patul copilului să fie adaptat nevoilor de creștere (să se poată urca și să poată coborî singur)
  • Fotografii cu membrii familiei, în diferite ipostaze. Evitați fotografii tip portret și alegeți imagini în care faceți ceva împreună (picnic, baie, jocuri)
  • Expoziții cu diverse lucrări pe care le-ați făcut împreună
  • Obiecte pe care le-ați creat pentru copil și sțiu că vă aparțin ( un tablou, o jucărie, o construcție. Să șie că mama sau tata mi-a făcut acest lucru)
  • Cărți specifice vârstei, puse la îndemână
  • Faceți vizibile progresele copiilor, afișând fotografii, proiecte, lucrări.
  • Încurajați copilul să-și pună amprenta, în felul său unic.

E bine să rămâneți flexibili cu amenjarea camerei și a spațiului de joacă, în funcție de preferințele și nevoile copiilor voștri și să vă adaptați în constant. Lista de mai sus este cea după care eu mă ghidez și v-o transmit doar orientativ.

Când aveți dubii sau vă lipsește inspirația, ne puteți contacta și vă răspundem cu drag!

Bucurie și viață din plin vă doresc!

Adina Benghea

30.07.2018

sursă foto: https://www.adventure-in-a-box.com/how-to-make-waldorf-inspired-nature-blocks-creative-challenge/

Dacă ți-a plăcut articolul, împărtășește-l și cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.