Clasele I- IV dezvoltare personală pentru elevi

Clasele I-IV sunt o provocare pentru mulți copii și părinți. După hopul din clasa 0, vin noi sarcini și responsabilități specifice vieții de elev, care, adesea, schimbă dinamica unei familii și au un impact semnificativ asupra dezvoltării copilului în această etapă.

Familia și școala sunt mediile în care copilul petrece mare parte din timp. Familia transmite sistemul de valori și un mod de viață, iar școala completează cu informațiile specifice fiecărei materii studiate, precum și cu o serie de comportamente și atitudini față de învățare.

De ce au copiii nevoie în această perioadă și cum le putem fi de folos?

În primul rând, au nevoie de un sistem sănătos de adaptare și integrare. Nu-i putem proteja pe copii de viață, dar îi putem pregăti pentru ea. Iată câteva întrebări care constituie baza programului Lidero:

Cum se joacă un copil la această vârstă și de ce?
Cât de frecvent râde și ce stare transmite celor din jur?
Cum doarme noaptea și cum se trezește dimineața?
Cu ce stare merge la școală și cu ce stare se întoarce?
Ce activități preferă în familie și de ce?
Cât de des cade pe gânduri, se retrage sau se întristează?
Cum știe un copil să-și organizeze programul de studiu acasă?
Cum învață să ceară clarificări atunci când nu înțelege?
Cum reușește să-și facă noi prieteni?
Cum poate să exprime sentimente și stări trăite alături de noua colectivitate?
Cum descoperă care este potențialul personal?
Cum știe să depășească un eșec?
Cum află care sunt prioritățile?
Cum învață despre valorile umane în acești primi ani de școală?
Cum reușește să se protejeze?

Răspunzând la acest tip de întrebări, am creat programul Lidero pentru a oferi copiilor un context educațional care să-i pregătească pentru școală și viitor.

Folosind ca metodă învățarea prin leadearship, copiii experimentează și își antrenează capacități esențiale pentru a face față provocărilor din viața lor de zi cu zi și pentru a deveni adulți cu viziune, încrezători și cu impact asupra societății.

Copiii din clasele I-IV participă o dată pe săptămână, în sesiuni de 2 ore cu o pauză de 10 minute, lunea de la 17.00 la 19.00. Programul continuă pentru fiecare copil atât cât își dorește și i se potrivește. Noi vă recomandăm minim 12 luni complete.

Întâlnirile sunt dinamice, haioase, pline de resurse și experiențe noi. Cele 2 ore trec mult prea cu viteză, spun copiii, dar își pun amprenta pe termen lung în modul în care copilul se dezvoltă în societate.

Nu lucrăm singuri cu copiii. Avem alături de noi, în permanență, membrii familiei. Fiecare copil are un plan educațional personalizat, cu obiective specifice, stabilite și îndeplinite împreună: copil- centru-familie.

Părinții care-și înscriu copiii la programul Lidero participă la cursurile adresate părinților din Centrul STURZ tocmai pentru a cunoaște metodele și a identifica, prin propriile resurse, nevoile corecte ale copiilor în fiecare etapă a evoluției lor.

Întâlnirile au loc la Centrul STURZ, Str. Constantin cel Mare, 41.
Programul Lidero este implementat din anul 2011 în Timișoara și a avut, până în prezent, peste 100 de absolvenți.

Pentru înscrierea în program este suficientă programarea la o întâlnire de cunoaștere pentru copii și părinți la tel: 0752110302, consilier@sturz.ro.

Dacă ți-a plăcut articolul, împărtășește-l și cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.