Am creat pentru tine și copilul tău un mediu relaxant și prietenos de conectare, descoperire, explorare și bucurii împărtășite.
După o zi de lucru, în care tu și puiul tău nu prea v-ați văzut, noi vă oferim prilejul de a vă juca împreună, alături de un grup de copii și părinți, la fel ca voi.
Ce este special la joaca noastră împreună?
- am conceput momente educaționale adaptate nevoilor de dezvoltare ale copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 5 ani (limbaj, interacțiune socială, motricitate fină și grosieră, procesarea informației);
- ne jucăm împreună, părinți și copii, părinți și părinți, copii și copii și învățăm unii de la alții;
- descoperim cele mai captivante informații de cultură generală și ne creștem curiozitatea și dorința de a descoperi și mai mult;
- exersăm regulile de bază ale jocului social: cerem acordul celuilalt, respectăm rândul și contribuția fiecăruia, cerem și oferim, facem schimb, mulțumim și încurajăm)
- exersăm momente specifice învățării: ascultăm informații, culegem informații, întrebăm, testăm, descoperim, clasificăm, deosebim, asemănăm, experimentăm)
- descoperim și exprimăm emoții, sentimente și stări: cum spun și arăt că ceva nu-mi place, cum exprim supărarea, furia, cum arăt celorlalți că mă bucur
- creștem sentimentul de apartenență la grup, întărind rolul fiecărui membru, regulile, obiceiurile, limitele și contribuind la sporirea calității conectării.
Cum ne întâlnim?
O dată pe săptămână, o oră, marțea, de la 17.30 la 18.30. Din 17.02, vom deschide o grupă suplimentară, marțea, de la 18.45 la 19.45. Activitatea începută la clasă poate fi continuată în restul săptămânii acasă. Părinții primesc toate resursele de care au nevoie pentru a continua joaca și explorarea.
[one_half_alpha]
Programează primul curs:
[/one_half_alpha]
[one_half_omega]
Cu ce scop ne întâlnim?
Scopul principal al programului este de a contribui la creșterea calității relației părinte-copil, împuternicind părintele să identifice corect nevoile copiilor și să le răspundă adaptat nivelului de dezvoltare.
- părintele poate observa comportamentul copilului într-un grup și-l poate modela, prin interacțiunea din timpul jocurilor și exrcițiilor. Devine exemplu personal pentru copil prin: cuvintele și propozițiile pe care le folosește pentru a exprima o nevoie, o dorință, prim comportamentul specific anumitor situații.
- părintele este ghidat de facilitatorul educațional de la clasă să observe și încurajeze progresele copilului, să observe regresele și să le identifice cauza pentru a putea sprijini depășirea lor.
- copilul se simte în siguranță, prin prezența părintelui la clasă, să exploreze și să se manifeste.
- copilul poate primi pe loc încurajarea părintelui. Este văzut, auzit, apreciat.
- atât părintele, cât și copilul se bucură de un mediu prietenos, cu toate resursele la îndemână pentru a se juca, conecta și a descoperi lumea împreună.
Ce copii participă?
Atât copiii care au început deja grădinița, cât și cei care se pregătesc pentru adaptarea la grădiniță. Există beneficii pentru ambele categorii:
Copiii care deja merg la grădiniță:
- odată cu începerea grădiniței, timpul petrecut împreună este mult diminuat. Atât părintele, cât și copilul, pot simți o deconectare. Cursul vă oferă prilejul de a câștiga timp de calitate împreună și de a primi idei de continuat acasă, ca o rutină a voastră.
- după începerea grădiniței, copilul începe să dezvolte noi comportamente, imitate, împrumutate. Unele dintre ele îi pot fi utile, însă, altele, nu. Avantajul participării la curs este că puteți observa aceste comportamente și puteți alege pe care să le încurajați și pe care nu, și, acolo unde este cazul, să modelați unele noi.
- în timpul zilei, copiii se întâlnesc cu diferite evenimente, situații, întâmplări la joacă, la grădiniță, despre care le prinde bine să povestească ( prin modelaj, joacă, imagini, desene și alte unelte. În timpul cursului avem pregătite astefl de momente de a împărtăși din experienețele de peste zi, atât părinții, cât și copiii. Ne obișnuim cu această rutină, pe care o ducem mai departe și acasă).
- la grădiniță este un mediu cu care copiii sunt obișnuiți și au parte, mai puțin, de noutate. Când vin la Centru, este ca și cum vă dați întâlnire, tu și copilul tău, la o experiență inedită, doar a voastră. Noutatea, curiozitatea, misterul sunt ingrediente valoroase pentru crearea unei amintiri plăcute.
Copiii care încă nu merg la grădiniță:
- se obișnuiesc cu interacțiunea cu alți adulți și copii într-un cadru organizat;
- își dezvoltă noi abilități necesare timpului petrecut la grădiniță: să comunice ceea ce au nevoie folosind limbajul verbal și nonverbal, să respecte regulile jocurilor și activităților, să-și exprime emoțiile și sentimentele, să exerseze joaca cu alți copii ( să ceară, să invite la joc, să spună stop, să facă schimb, să aștepte rândul, să ajute etc);
- descoperă lumea, informații de cultură generală într-un mediu organizat și își antrenează abilități de învățare (să exploreze materialele, să le folosească în joc și activități, să experimenteze, să aplice practic, să întrebe, să caute etc);
- descoperă că este plăcut să-ți faci prieteni noi, să fii parte dintr-un grup și devin curioși să meargă la grădiniță;
- primesc sprijin din partea părinților în ceea ce privește pregătirea pentru grădiniță, exersând autonomiile ( îmbrăcat, încălțat, spălatul mâinilor, strânsul materialelor etc.);
- se obișnuiesc cu ideea de respectare a unui program, de a aparține unui grup;
- părinții primesc feedback și sunt ghidați să continue anumite activități și jocuri și acasă, pentru o dezvoltare armonioasă a copilului
Cine este facilitatorul educațional?
Claudia Șutoi, un om plin de vitalitate, creativ, care iubește să fie în preajma copiilor și a părinților. Cursurile ei se desfășoară într-o atmosferă relaxantă, în care atât copiii, cât și părinții se simt încurajați să fie ei înșiși, să se descopere unii pe alții și să se bucure de relația lor. Mai multe despre Claudia puteți citi aici
Cu ce se poate continua acest program?
După programul Start-up Gamers, vă recomandăm programul Gamers, adresat aceluiași segment de vârstă (3-5 ani), la care copilul participă neînsoțit de părinte la activitatea organizată cu grupul de copii. Mai multe informații despre Gamers puteți citi aici:
[one_half_alpha]
Programează primul curs:
[/one_half_alpha]
[one_half_omega]
Pentru mai multe informații, ne puteți suna la: 0752110302 sau scrie la consilier@sturz.ro
Atelier pentru părinți și copii
Educație pentru copii și părinți
Educație timpurie
Pregătire pentru grădiniță