Pedagogia sistemică

Ce poveri poartă copiii noștri în prezent? Cum îi pregătim pentru un viitor incert? Ce ne arată comportamentul unui copil? Care este imaginea mai mare pe care o putem vedea? Ce putem face astăzi diferit în educație, atât în calitate de părinți, cât și în calitate de educatori?Dacă și tu îți adresezi astfel de întrebări, te invit să pășești mai aproape de acel ceva ce poartă numele de Pedagogie sistemică.

Pedagogia sistemică aduce o perspectivă nouă în realitățile educaționale și procesele lor. Aceasta folosește abordarea sistemică fenomenologică, permițând vizualizarea sistemului educațional, familial și social ca parte a unei structuri interdependente și este utilizată deja cu mare succes în țări precum Finlanda, Letonia, Danemarca, Olanda, Spania, Germania, Brazilia, Columbia și Mexic. Acum, în premieră, pedagogia sistemică este disponibilă și în România.

Cu acest program online vei învăța cum să privești din punct de vedere sistemic și fenomenologic evenimentele și situațiile cotidiene din activitatea ta educațională cu adulții sau copiii. Primind noi conștientizări despre cum funcționează sistemele, îți devine mai ușor să treci prin diversele situații tensionate, problematice sau care îți aduc mult consum fizic și psihic. Doar privind dintr-o perspectivă sistemică, toate lucrurile se pot schimba: copiii se pot relaxa, se creează o atmosferă mai liniștită în clasă, echipele cooperează mai bine, cursanții sunt mai receptivi, iar tu ai mai mult spațiu și liniște să-ți faci munca. Acesta este un training pentru antrenarea percepției, gândirii și acționării sistemice, facilitat de Bibi Schreuder, organizat de Adina Elena Benghea și Dragoș Riti.

Participând la acest program de formare, poți contribui și tu la dezvoltarea educației românești. Te invităm cu drag și curiozitatea de a te cunoaște și a lucra împreună! Înscrie-te AICI.

Pentru cine este pedagogia sistemică?

Acest program de formare este pentru educatori, învățători, profesori, formatori, părinți, consilieri, directori ai unităților de învățământ, precum și pentru oricine este interesat de acest subiect.

Câteva dintre beneficiile abordării sistemice în educație:

  • Reducerea conflictelor la nivel de grup sau de organizație;
  • Creșterea atitudinii pozitive față de învățare și dezvoltare personală;
  • Creșterea sentimentului de apartenență la grup sau organizație (școală, instituție, comunitate, companie);
  • Un nivel mai mare de integrare între viața personală și cea profesională;
  • Utilizarea informațiilor fenomenologice ale sistemului ca resurse pentru integrare și vindecare;
  • Creșterea conștientizării și receptivității față de problematici sistemice apărute la nivel individual sau de grup;
  • Identificarea și evaluarea blocajelor în dezvoltare și învățare;
  • Crearea propriilor strategii și instrumente de învățare, folosind teoria dinamicilor sistemice.

 

Cu peste 25 de ani de experiență în educație, Bibi ne învăță cum să adoptăm o abordare sistemică pe care să o putem aplica situațiilor educaționale de zi cu zi. Acest program de formare este de interes în special pentru formatori, cadre didactice și părinți, deoarece contextualizează toate elementele care joacă un rol în educație. Focusul se face asupra legăturilor și interacțiunilor existente în școli sau alte instituții educaționale, contribuind la identificarea locului de drept și a funcției sistemice pentru fiecare element, precum: director, cadre didactice, personal administrativ, elevi, familiile lor etc. Atunci când fiecare este luat în considerare și i se oferă locul de drept, cu toții își pot îndeplini mai bine funcția comună: educarea noilor generații.

La acest curs, ai ocazia să lucrezi alături de Bibi la cazurile tale proprii, reale, despre situațiile problematice pe care le întâmpini în activitatea ta. Totodată, vei învăța cum să abordezi simptomul (comportament distructiv, lipsă de implicare, bullying, conflicte în grup etc.) într-un context mai larg (familie, traumă, mediul organizațional/școlar). Lucrând astfel, scopul sau funcția simptomului iese la lumină și ne putem ocupa de ea. Cu alte cuvinte, fiecare simptom este o soluție la ceva. Munca sistemică ne ajută să descoperim la ce servește soluția respectivă.

Program și structură

Întrucât tu ești propria ta unealtă în acest program de formare, învățarea este focusată pe multă experimentare personală, rafinându-ți percepția și conștientizarea propriilor tipare și mișcări interioare.

Număr module: 8

Durată modul: 4 ore jumate

Structură modul: Teoria și exercițiile alternează. În timpul formării sunt oferite informații teoretice, prin exemple practice, urmate de exerciții aplicabile imediat. În plus, există posibilitatea de practică în grupuri mici, precum și grupuri de intervizare între module.

Tematică:

Modul 1, Modul 2 – Atenția cade asupra felului în care sistemele funcționează: teorie despre diferitele tipuri de conștiință și aplicarea lor în viața cotidiană. Între aceste două module se realizează o practică prin meditație și atitudine din Centrul Gol (Empty Center).

Modul 3, Modul 4 – Aceste două module sunt despre apartenență, despre ceea ce poți face pentru că fiecare membru al grupului să se simtă inclus. Astfel, descoperi unde sunt limitele tale, funcțiile și efectele judecăților tale. Abordăm sistemic cazurile propuse (cu o constelație sau cu întrebări sistemice) pentru a descoperi ce anume se vrea a fi inclus. Între modulele 3 și 4 există o practică pentru mișcarea “DA” și crearea și aplicarea activităților de apartenență.

Modulul 5, Modulul 6 – Aici punem lucrurile în ordine. Care este funcția ordinii în sistem, din punct de vedere cronologic și ierarhic? Ce tipuri de principii ale ordinii putem recunoaște, care ar putea fi simptomul unei dezechilibrări a ordinii dintr-un sistem? Între timp, lucrăm la crearea și aplicarea activităților despre ordine și scrierea unui blog.

Modulul 7, Modulul 8 – Ultimele două module se concentrează pe schimb și echilibru. Care este rolul schimbului în sisteme? Poziția copilului și poziția adultului, funcțiile lor în raport cu a lua și a oferi. Cum este pentru tine să iei, primești și să dai? Ce ar putea dezechilibra schimbul? Care ar putea fi simptomele unui sistem în care schimbul este perturbat?

Calendarul modulelor:

Intervalul orar pentru toate cele 8 module este 13:00 – 17:30

30 Septembrie

14 Octombrie

11 Noiembrie

09 Decembrie

13 Ianuarie

24 Februarie

24 Martie 

14 Aprilie

Costuri și opțiuni de plată:

Costul total al programului de formare este 3900 lei.

 

OPȚIUNEA 1 – 15% discount pentru plata integrală, 3315 lei/8 sesiuni

OPȚIUNEA 2 – 10% discount pentru plata în 2 tranșe, 3540 lei/8 sesiuni

OPȚIUNEA 3 – 490 lei/sesiune*

*Pentru înscriere cu opțiunea 3 este necesară efectuarea plății pentru minim 2 sesiuni în avans, dintre care 100 de euro reprezintă depozit care nu poate fi recuperat în caz de retragere din program. 

 

Facilitator:

Bibi Schreuder

co-fondator al Institutului Bert Hellinger din Olanda, formator constelații familiale și organizaționale, specialist în educația sistemică. Citește mai multe despre Bibi aici.

https://hellingerinstituut.nl/en/

 

Organizatori:

Adina Elena Benghea

co-fondator STURZ și facilitator constelații familiale și organizaționale

STURZ- Asociația Centrul de Cercetare și Dezvoltare a Educației pentru Familie

www.sturz.rowww.sturzonline.rohttps://sturz.ro/adina-benghea-co-fondator-centrul-sturz/

Dragoș Riti

facilitator și formator constelații familiale și organizaționale

Quantum Connection, My Heart and my Soul

https://dragosriti.blogspot.com/

 

Pentru mai multe informații ne puteți contacta la 0752110302adinabenghea@gmail.com.