Visit the page in English here

În perioada 11-12 aprilie, va avea loc workshopul: Dinamici sistemice în educație, facilitat de dna. Bibi Schreuder, co-fondator al Institutului Bert Hellinger din Olanda, formator constelații familiale și organizaționale, specialist în educație sistemică.

Întregul workshop va fi o experiență de conectare la propriul context educațional sau profesional, cu scopul de a aduce clarificare și integrare unor situații punctuale precum: dificultatea trainerului/cadrului didactic de a transmite informația, tensiuni și probleme de comunicare între departamente, fenomene de bullying întâlnite frecvent, obstacole care continuă să reapară în legătură cu un proiect, dificultăți de învățare, lipsa resurselor de orice fel, situații de burn-out etc.

Fie că ești cadru didactic, trainer, consilier, conduci o instituție educațională sau ești un părinte preocupat în mod deosebit de educația din România, probabil că te întâlnești cu una din situațiile descrise mai sus. Educația este un proces dinamic, care implică, pe lângă actul educațional în sine pe care cu toții îl cunoaștem, și o serie de schimburi la niveluri subtile, care au loc în legătură cu instituția și istoricul ei, precum și cu evoluția personală și educațională a persoanelor implicate.

Abordarea sistemică fenomenologică este dezvoltată de Bert Hellinger, creator al metodei constelațiilor familiale. Privind fenomenologic, el a descoperit 3 principii care funcționează în fiecare sistem social: apartenența, ordinea și schimbul.

Facilitând mii de constelații, el și ceilalți colegi ai săi au descoperit că sistemele au de câștigat atunci când fiecare membru are dreptul de a aparține, atunci când ordinea este clară și fiecare se află în locul său de drept, precum și atunci când există o mișcare continuă între a da și a primi.

Pentru supraviețuirea individuală excludem ceea ce a fost prea durerosa sau rușinos. Însă, sistemele vor să fie complete. Ceea ce a fost exclus vrea să fie inclus din nou. Adesea, comportamentul generațiilor care urmează, sau din alte nivele ale organizației, încearcă să readucă istoria exclusă.

Adesea, se întâmplă ca unul sau mai multe dintre aceste 3 principii să nu fi fost onorat în sistem, generând încurcături sistemice sau tipare, care se manifestă sub formă de probleme care continuă să crească, să reapară sau să nu-și găsească soluția. Când le privim din punct de vedere sistemic, acestea sunt simptome pentru care funcționează întrebarea: pentru ce este această problemă o soluție? Ce încearcă această situație să aducă la lumină? Metoda constelațiilor oferă posibilitatea de a face vizibile conexiunile inconștiente dintre situațiile în care ceva sau cineva a fost exclus ( fiind prea dificil să trăiești în acea situație).

În timpul workshopului din 11-12 aprilie, după o introducere în subiect și detalierea conceptelor principale, participanții vor avea ocazia să-și exploreze propriile teme și să aplice principii sistemice pentru a-și dezvolta perspectiva profesională.

Facilitator: Bibi Schreuder, co-fondator al Institutului Bert Hellinger din Olanda, formator constelații familiale și organizaționale, specialist în educația sistemică. Citește mai multe despre Bibi aici.

Bibi Schreuder

Iată câteva din beneficiile abordării sistemice în educație:

Cu peste 25 de ani de experiență în educație, Bibi ne va învăța cum să adoptăm o abordare sistemică pe care să o putem aplica situațiilor educaționale de zi cu zi. Acest workshop de 2 zile va fi de interes, în special, pentru formatori, cadre didactice și părinți, deoarece contextualizează toate elementele care joacă un rol în educație. Focusul va fi asupra legăturilor și interacțiunilor existente în școli sau alte instituții educaționale, contribuind la identificarea locului de drept și a funcției sistemice pentru fiecare element, precum: director, cadre didactice, personal administrativ, elevi, familiile lor etc. Atunci când fiecare este luat în considerare și i se oferă locul de drept, cu toții își pot îndeplini mai bine funcția comună: educarea noilor generații.


Bibi Schreuder se va focusa, de asemenea, și asupra atitudinii sistemice atunci când predai, fie că te adresezi copiilor/studenților, fie că te adresezi adulților. Participanții vor avea ocazia să-și lucreze cazuri proprii, reale, despre situațiile problematice pe care le întâmpină. Vor învăța cum să abordeze simptomul (comportament disruptiv, lipsă de implicare, bullying, conflicte în grup etc.) într-un context mai larg (familie, traumă, mediul organizațional/școlar). Lucrând astfel, scopul sau funcția simptomului iese la lumină și ne putem ocupa de ea. Cu alte cuvinte, fiecare simptom este o soluție la ceva. Munca sistemică ne ajută să descoperim la ce servește soluția respectivă.
Această muncă profundă a avut până acum un impact puternic asupra educației din țări precum Finlanda, Letonia, Danemarca, Olanda, Spania, Germania, Brazilia, Columbia și Mexic. Acum avem această oportunitate de a învăța direct de la unul dintre leaderii din acest domeniu și ne face mare plăcere să împărtășim această experiență cu tine!

 

Acest eveniment este pentru cei pasionați de educație și dezvoltarea potențialului uman, deschiși să descopere noi resurse de creștere personală și profesională.

Program: sâmbătă și dumincă de la 9.30 la 18.00, cu pauză de prânz de la 13.00 la 14.30.

Localitatea: București, locul va fi anunțat ulterior.

Cost participare: 180 euro/persoană. Discount de grup de 4 persoane: 160 euro/persoană.

Workshopul va fi în limba română, cu traducere în limba engleză pentru trainerul invitat.

Înscrieri la: consilier@sturz, ro, 0752110302 (Adina), 0722376207 (Dragoș) sau prin completarea formularului de mai jos.

    Ce așteptări ai de la acest atelier?

    Pentru confirmarea locului este necesară efectuarea plății până cel târiu 06.04.

    Pentru plata online sau cash: Dragos Riti, 0722376207, dragosriti@yahoo.com

    Organizatori:  Quantum Connection (Dragoș Riti) și STURZ- Centrul de Cercetare și Dezvoltare a Educației pentru Familie (Adina Benghea)

     

    Adina Benghea

    Co-fondator al Centrului de Cercetare și Dezvoltare a Educației pentru Familie.

    Facilitator și formator programe educaționale de tip enrichment pentru copii și tineri .

    Facilitator constelații familiale și organizaționale.

    Dragoș Riti

    Formator și facilitator constelații familiale și organizaționale.

    Citește mai multe aici

    A lucra în educație…

    „Munca în educație presupune disciplina de a te abține de la anumite lucruri. Să te abții din a te considera mai bun decât părinții copiilor cu care lucrezi. Să te abții din a te considera mai bun decât alte forme de educație. Să te abții din a te considera mai bun decât societatea, în general. Munca în educație îți cere să te abții din a-ți dori să știi ce se întâmplă cu elevii după ce pleacă de la școală sau din instituția educațională.”

     

    Parteneri în promovarea evenimentului: