Adolescenţii câştigă încrederea în propriile capacități și își dezvoltă potențialul maxim!
În perioada gimnazială, copiii trec prin câteva etape solicitante din multe puncte de vedere: acomodarea cu un mediu nou de învățare (colegi și profesori noi, materii noi, sală nouă, program mai aglomerat și mai complex, teme mai multe, cerințe tot mai dificile), gestionarea emoțiilor și a timpului de pregătire pentru teste și examinări complexe (evaluări, teze, teste, simulări), pregătirea pentru evaluarea națională din clasa a VIII-a, alegerea unui domeniu liceal potrivit aptitudinilor și intereselor copilului. Pe lângă acestea, adăugăm toate provocările adolescenței, relațiile cu părinții, prietenii, noi pasiuni și preocupări care concurează cu timpul petrecut la școală și pentru școală.
De ce au nevoie copiii în această etapă și cum le putem fi de folos?
Copiii petrec zilnic între 8 și 12 ore de studiu pentru școală (timpul petrecut la ore și timpul alocat temelor de acasă și meditațiilor). Este o investiție enormă, pe care o putem fructifica diferit, limitând numărul orelor de studiu de după școală.
Cum este posibil?
Un feedback pe care îl primim adesea de la părinți și copii este că nu au înțeles lecția din clasă sau că au rămas cu multe neclarități și au nevoie de suport la efectuarea temelor sau de meditații. Mergând în această direcție, luăm din responsabilitatea, încrederea și pregătirea pentru viață a copilului.
- Altă direcție este să-i antrenăm pe copii să folosească orele eficient, să adreseze întrebări în clasă și să aibă încredere în ei.
Un alt aspect important este semnificația pe care copiii o oferă întâmplărilor din jurul lor. Ce înțeleg despre ei atunci când iau o notă slabă, când sunt respinși de grupul de copii, când le este foarte dificil să învețe la o materie sau când se confruntă cu un mare trac la testări și evaluări? Se poate ca dintr-un astfel de episod, copilul să decidă că nu-i va mai plăcea niciodată o materie sau că nu este suficient de bun, competent, demn de apreciere, sau orice alt adevăr limitativ.
- un scenariu diferit este acela în care îi oferim copilului contextul special pentru a regândi semnificația întâmplărilor din viața lui, într-o manieră sănătoasă pe termen lung. Între a spune că nu sunt bun la ceva și a decide că, de această dată, nu m-am pregătit suficient, este o diferență majoră de percepție care contează tot mai mult în viața copilului.
Noi le oferim copiilor un spațiu de antrenare a abilităților de viață, folosind contextul antreprenoriatului. Am ales această temă deoarece răspunde cel mai bine nevoilor copiilor prin interactivitatea, noutatea și metoda de lucru propuse.
Copiii primesc o misiune pentru care lucrează între 2 și 6 luni, reușind astfel:
– să-și dezvolte abilități de leadership și antreprenoriat;
– să descopere tipul de inteligență predominantă și propriile capacități;
– să-și definească propriul stil de învățare și să-și dezvolte strategii de învățare eficientă;
– să se descopere și să cunoască ce li se potrivește în viață;
-să-și dezvolte abilități transferabile (comunicare, organizare, coordonare, negociere, investigare, prelucrarea datelor etc);
– să-și întărească încrederea în sine;
– să exerseze comunicarea în public;
– să-și creeze planuri de acțiuni pentru îndeplinirea obiectivelor personale, școlare;
– să învețe mai repede;
– să fie mai orientați spre obiectiv;
– să gândească critic și creativ pentru a găsi soluții;
– să-și gestioneze emoțiile.
Folosim contextul antreprenoriatului tocmai pentru a pune bazele învățării, relaționării, încrederii și autodescoperirii.
Copiii cu vârste cuprinse între 10 si 14 ani participă o dată pe săptămână, în sesiuni de 2 ore cu o pauză de 10 minute.
Întâlnirile sunt joia de la 17.30 la 19.30, la Centrul STURZ, Str. Constantin cel Mare 41, Facilitator: Adina Benghea
Pentru înscrierea în program este suficientă programarea la o întâlnire de cunoaștere pentru copii și părinți la tel: 0752110302, consilier@sturz.ro.
Metoda pe care o folosim este învățarea experiențială prin conectare și integrare și presupune:
- Momente de introspecție și autoanaliză
- Momente de identificare și exprimare a emoțiilor și sentimentelor
- Provocări individuale și de echipă (coordonare, reprezentare, comunicare, negociere, persuasiune, lucru în echipă)
- Activități de stimulare a gândirii critice și creative pentru generarea soluțiilor
- Mișcare și exprimare corporală
- Activități specifice antreprenoriatului ( drumul de la nevoie-idee-resurse până la produs, cash-flow-echipă și sustenabilitate). Aplicarea practică a informațiilor.
“Copiii se simt încurajați, încrezători, motivați și își întăresc starea de bine, relațiile cu cei din jur și performanțele personale. Întâlnirile de 2 ore sunt ca o deconecatre de la mediul obișnuit și reconectare la potențialul personal, integrare și armonizare. Copiii revin săptămână de săptămână, pe perioade lungi de timp pentru că-și iau “gura de aer” și deconectare de care au nevoie.”, Adina Benghea, președinte STURZ, facilitator programe educaționale pentru copii și tineri.
Citește despre cum poți să-ți îmbunătățești relația cu adolescentul din familia ta.
dezvoltare personală pentru preadolescenți și adolescenți
ateliere pentru adolescenți în Timișoara
cursuri de vară pentru adolescenți
cursuri de vară pentru elevi de gimnaziu
Imagini din timpul cursurilor 2019-2020