Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the popup-with-fancybox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/traini48/domains/sturz.ro/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/traini48/domains/sturz.ro/wp-includes/functions.php on line 6114
Știai că Centrul STURZ a introdus Pedagogia sistemică în România? - Centrul STURZ

Știai că Centrul STURZ a introdus Pedagogia sistemică în România?

Ce este pedagogia sistemică?

Dex online spune că Pedagogie = Știința și arta educației, iar sistemic înseamnă în ansamblu, adică care are în vedere toate elementele care formează un sistem.

De exemplu, sistemul unui copil poate fi format dintr-un sistem mai mic reprezentat de familie, un altul școala, un altul grupul de prieteni din fața blocului, clubul de fotbal, amicii din online, etc. Toate aceste componente formează întregul copilului. Și orice se întâmplă într-un micro-sistem influențează sistemul și asta se manifestă prin corp și comportament.

Așadar, când un cadru didactic practică pedagogia sistemică, are grijă să includă toate elementele sistemului. Iar în sistuația în care profesorul se confruntă un un comportament necooperant, acesta caută să descopere care este adevărata cauza, “Către ce indică acest comportament?”.

Apoi, dascălul, împreună cu familia, pot găsi soluții reale, funcționale. Uneori este nevoie doar de câteva cuvinte spuse în momentul potrivit, iar întregul sistem se poate apoi relaxa, iar copilul răsuflă ușurat. Un dascăl la polul opus, se înfurie pe copil, îl pedepsește, nu caută să înțeleagă adevăratele motivații din spatele comportamantului și astfel, adâncește sau cel puțin întreține acea stare în detrimentul tuturor.

Noi, echipa STURZ, credem că prin pedagogia sistemică, aplicăm o abordare extrem de utilă, atât în calitate de părinți, cât și în calitate de facilitatori educaționali. Ne-am gândit că dacă în Finlanda, Letonia, Danemarca, Olanda, Spania, Germania, Brazilia, Columbia și Mexic se poate, la noi în România de ce nu s-ar putea?! Așa că datorită trainerului Bibi Schreuder și organizatorilor Adina Benghea și Dragoș Riti, programul de formare în pedagogie sistemică este în plină desfășurare chiar acum în România. Suntem cu adevărat încântați de rezultatele actuale și abia așteptăm să descoperim beneficiile ulterioare.

Datorită programului, învățăm să privim din punct de vedere sistemic și fenomenologic evenimentele și situațiile cotidiene din activitatea educațională cu adulții sau copiii, precum și din relația cu propriul copil. Prin noile conștientizări despre cum funcționează sistemele, ne devine mai ușor să trecem prin diversele situații tensionate, problematice sau care aduc mult consum fizic și psihic.

Totodată, ne-am convins că doar dacă privim dintr-o perspectivă sistemică, toate lucrurile se pot schimba: copiii se pot relaxa, se creează o atmosferă mai liniștită în clasă, echipele cooperează mai bine, cursanții sunt mai receptivi și există mai mult spațiu și liniște pentru muncă. Și la această concluzie am ajuns noi toți beneficiarii programului – educatori, învățători, profesori, formatori, părinți, consilieri, directori ai unităților de învățământ.

 

Prin participarea la acest program de formare, poți contribui și tu la dezvoltarea educației românești!

 

Beneficiile abordării sistemice în educație

  • Reducerea conflictelor la nivel de grup sau de organizație;
  • Creșterea atitudinii pozitive față de învățare și dezvoltare personală;
  • Creșterea sentimentului de apartenență la grup sau organizație (școală, instituție, comunitate, companie);
  • Un nivel mai mare de integrare între viața personală și cea profesională;
  • Utilizarea informațiilor fenomenologice ale sistemului ca resurse pentru integrare și vindecare;
  • Creșterea conștientizării și receptivității față de problematici sistemice apărute la nivel individual sau de grup;
  • Identificarea și evaluarea blocajelor în dezvoltare și învățare;
  • Crearea propriilor strategii și instrumente de învățare, folosind teoria dinamicilor sistemice.

 

Mai multe detalii AICI.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, împărtășește-l și cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.