Dezvoltarea întregii personalităţi prin intermediul experimentărilor senzoriale, motrice şi corporale.

Mişcarea este mediul cel mai la îndemână a copilului de a intra în contact cu el însuşi şi cu mediul său înconjurător material şi social – de a experimenta şi învăţa, prin intermediul propriului corp, cu ajutorul percepţiei.

Educaţia psihomotorie porneşte de la ideea ca bazele unei dezvoltări armonioase a personalităţii sunt realizate de o experimentare complexă prin mişcare şi percepţie cu ajutorul corpului. Aici nu sunt valabile valorile performante ca în sportul clasic (cât mai repede, cât mai sus şi cât mai departe) ci copilul trebuie , în primul rând , să dispună de o paletă cât mai vastă de experienţe senzoriale şi scheme de mişcare.

Motricitatea poate fi definită ca totalitatea mișcărilor în funcție de percepție, gândire, trăire și acționare. Dacă încercăm o clasificare a mişcării în dezvoltarea motrică a copilului, rezultă următoarele funcţii ale mişcării:

 

Activitățile  de mișcare se defășoară într-un cadru liber, unde funcțiile de mișcare  sunt stimulate în timp ce copilul se află într-o continuă confruntare cu el însuși (propriul corp), cu obiectele din jurul său, cu situațiile și partenerii de joc.

 

Dezvoltarea psihomotrică este de o importanţă deosebită pentru dezvoltarea personalităţii copilului. Copilul este, astfel, determinat să acţioneze cu şi în mediul său înconjurător material şi social.

Acţionarea este înţeleasă, aici, ca o activitate conştientă, motivată, programată, orientată spre un scop şi controlată. Prin acţionare copilul se confruntă continuu cu mediul înconjurător.

            Competenţa acţionării este capacitatea copilului de a proiecta acţiunilor scop şi finalitate.

Din competenţa acţionării se dezvoltă la copil şi alte capacităţi, cum ar fi:

Fiecare întâlnire este

 structurată în 3 părți principale:
– conectare;
– exersarea mișcării (activități motrice și senzoriale);
– debriefing (ce am învățat, cum ne ajută această experiență în viața de zi cu zi).

Periodic, părinții primesc feedback despre evoluția și nevoile de dezvoltare ale copilului.

Coordonator: Claudia Șutoi, facilitator programe educaționale de tip enrichment.

Cu bucurie, anunțăm deschiderea

 a două grupe noi, dedicate dezvoltării psihomotrice a copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 7 ani.

Vinerea de la 17.00 la 18.00 (prima grupă, din 20.09) și de la 18.15 la 19.15 (a doua grupă

din 27.09).

Cost: 220 lei/lună/4 cursuri
Înscrieri: 0748409218, consilier@sturz.ro
Programul se desfășoară săptămânal, în perioada septembrie 2019- iunie 2020.

Vă așteptăm cu drag!